HTML

Moormotáék és a Túr dö Talp

Remélem, időben kialakul. Gyerekekről, fotózásról biztosan lesz benne szó.

Friss topikok

Linkblog

(Ó)kútba ugrom. Utánam ugrasz?

2009.02.13. 09:42 Somvirág

Sok könyvem van, igyekszem a hosszú távon fennmaradó művekből összeválogatni gyűjteményemet. Névnapomra kaptam kedves kolléganőmtől Szabó Magda Ókút c. könyvét. Szabó Magdát tini koromban nem szerettem. Az Abigél c. filmet játszották akkor, nekem szenvelgősnek, nyűgösnek érződött. Buta általánosítással úgy döntöttem, az ő írásai nem nekem szólnak és továbbléptem - bohó, léha és túl fiatal voltam, van ilyen és nem ez volt az egyetlen hibám abból a korszakomból. Aztán úgy alakult, hogy rátaláltam az Ajtó c. történetre. És ez szerelem volt első betűre. Azóta is ez életem könyve. Erről nem tudok írni, beszélni, mert avval a történettel együtt kell élni, lélegezni. Most újra elővettem (úgy hallottam, az OSCAR-díjas Szabó István filmet készít belőle, nem lehet, hogy előbb lássam filmen, minthogy újra olvastam volna). Rajongásomat elmeséltem környezetemnek, és kolléganőm ennek eredményeként ajándékozott meg az Ókút c. kötettel. Ebben Sz. M. gyerekkoráról szóló írások vannak. Szerencsés család vette körül. Bohókás, játékos, mosolygos, gyerekközpontú szülők. Olyan emberek, akik teljes természetességgel adják névnapi ajándékként az egész Balatont gyermeküknek...... Nyáron Mesó a Mátrát kapta ajándékba a névnapjára, pedig nem ismertem még ezt a történetet, ez vicces...... Megismerhettem ebből a kötetből a vadóc, a rosszcsont (és néha hisztis) Szabó Magdát. A komoly, mosolygós, idős nénit, aki az utóbbi években a képekről köszönt ránk, nehéz így elképzelni. Aki Debrecen legrosszabb fiúcsapatával bandázott és elismert tagja volt a csapatnak..........  Aztán Szobotka felesége lett és mélyen tisztelve szerette és kiszolgálta a férjét, szinte már alázattal hallgatott és járt lábujjhegyen, csak ne zavarja az alkotásban. Nagyon nagy számomra a kettősség. Nem azt mondom, hogy nem hiszem el, azt mondom, Szabó Magda óriásit nőtt a szememben. Tetszik az, honnan jött és mivé lett. Szerintem azért tudott ekkorát változni, azért volt benne ekkora erő, mert az alapok (amikről az Ókútban is ír) fölöttébb rendben voltak. Pedig nem volt egy egyszerű család a Jablonczay-Szabó családok közül egyik sem. Hogy jobban tudjam "képbe" helyezni Magda néni gyerkkorát, levettem újra a polcról a Régimódi története, most ez következik.

Abigél könyvem még nincs, de már elolvastam azt a könyvet is. És a könyv tetszik, bár a filmmel még mindig nem kötöttem barátságot. És egyenlőre más Szabó Magda által írt könyvet még nem olvastam. Igyekszem ezen változtatni, de csak a Régimódi történet után.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://moormota.blog.hu/api/trackback/id/tr3940515

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása